It takes two to tango


Om man känner mig någorlunda bra vet man kanske att jag inte är känd för att liksom vara den argaste tjejen i stan.
Men även en sån som jag KAN ju faktiskt bli arg ibland. Saker som gör mig arg kan t.ex. vara orättvisor av olika slag. Som att hela samhället är gjort för folk som är vakna på dagen och sover på nätterna.. (kan gå in mer på mina känslor om det en annan gång..)
Sen kan även karlar göra mig väldigt arg.. eller att liksom höra någons namn sägas EN gång för mycket!!! Det kan så att säga bli droppen med husets vin som får tetra-paken att rinna över.
Då kan man faktiskt bli så arg så man åker hem och slänger alla textilier i tvättkorgen som vissa personer någonsin rört vid, eller eventuellt rört vid. Trasiga armband(?) kan även åka i papperskorgen och telefonnummer kan vara på gränsen till att bli raderade. Efteråt kan det kännas ganska bra! Men detta är väl som sagt inget som händer varje dag i mitt liv.

Är annars en lugn och samlad romantiker som sitter och drömmer mig bort till Paris och det glada 20-talet till tonerna av älskade Edith Piaf, Jacques Brel eller något annat som hjälper till att förflytta mig någon annanstans än till verkligheten. 
En tid då kärleken var innerlig och karlarna talade om för damernas far att dom hade ärliga avsikter med dennes dotter.
Finns det ens karlar med ärliga avsikter nuförtiden?
Folk överlag verkar inte ha tid med kärlek i vår stressade tid. Och om minsta lilla skiter sig ger dom upp och försöker hitta något nytt och mycket bättre istället för att kämpa sig igenom det jobbiga tillsammans.
Varför tror dom att det finns något så mycket bättre än det dom har?
Gränsen kan ju förstås vara hårfin mellan kris och att ha ett dåligt förhållande..

Men vad vet väl jag? Jag är ju bara en simpel bondmora.
Nåja, man ska iallafall aldrig ta något för givet!




Vad är väl då kärlek Haddaway? Har du fått något svar än?


What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more
Oh, baby don't hurt me
Don't hurt me no more

What is love
Yeah

Oh, I don't know why you're not there
I give you my love, but you don't care
So what is right and what is wrong
Gimme a sign

What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more
What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more

Whoa whoa whoa, oooh oooh
Whoa whoa whoa, oooh oooh

Oh, I don't know, what can I do
What else can I say, it's up to you
I know we're one, just me and you
I can't go on

What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more
What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more

Whoa whoa whoa, oooh oooh
Whoa whoa whoa, oooh oooh

What is love, oooh, oooh, oooh
What is love, oooh, oooh, oooh

What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more

Don't hurt me
Don't hurt me

I want no other, no other lover
This is your life, our time
When we are together, I need you forever
Is it love

What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more
What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more (oooh, oooh)

What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more
What is love
Oh baby, don't hurt me
Don't hurt me no more (oooh, oooh)

What is love?

------------------------------------------------




/Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0