Luck be a lady tonight

Idag kändes det konstigt att INTE ha stora sminklådan med mig på axeln när jag lämnade hemmet! Kändes även konstigt att lämna hemmet vid en (i mina ögon) human tid. På lördag åker den dock på igen för sminkning av brud och svärmor på min arbetskamrats bröllop.

Har haft ovanligt mogna och förnuftiga tankar idag om saker och ting. Speciellt kanske en sak lite extra och handlade utifrån det. Så får man väl se vad det kan leda till. Men tankar och efterföljande handling kändes bra.

I lördags var det ju den stora "klä ut sig-dagen." Jag hade blödit näsblod under dagen och var trött och inte alls pepp. Det slutade med att jag "klädde ut mig" till Nina Persson tog ett litet glas portvin och begav mig till Nils. 
Efter en stund hos Nils, Skål, konstigt ställe på Vasagatan så landade jag på en fest på Järntorget där några vänner befann sig. Där stötte jag på allt och alla ungefär.

I söndags hade jag en utomordentligt trevlig gratiskväll på Operan där jag tittade på "Guys and dolls." Trivdes väldigt bra i det klientelet där jag trippade runt i högklackat och klänning ätandes dyr choklad med salt(?!) på toppen! Mer musikal i mitt liv tänkte jag! Fast senare på kvällen kollade jag lite biljettpriser och kom på varför man inte är på musikaler så ofta..




/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0