helgen som gick

Det är något speciellt med att spela skivor. Makten man har över andras utekväll, att påtvinga andra ens minst sagt spretiga musiksmak och hoppas på att folk inte går och sätter sig ett hörn och surar. Detta hände inte i fredags på Ritz. Tvärtom! Det var den roligaste kvällen på mycket mycket länge, och så många som hastigt och lustigt dök upp och förgyllde kvällen, för min skull. Glad blir man! Alltså, jag leker lite med tanken på att GBC borde spela skivor ihop. Tänk vilken kombo! Vilka hits! Vilken dans! Vilket namn att sätta på sin flyer. Det fanns ju en tid då Glory Crew styrde GBG men det är kanske dags för ett nytt crew att axla manteln? (säger man så - axla manteln? skitkonstigt.) och vi borde alltid spela
http://www.youtube.com/watch?v=v1wG9g1wjSA !! Sista halvtimmen i fredags körde vi en skoningslös DJ-battle, jag Emil och Mora och jag kan lugnt säga att jag gick segrande ur striden med Moskau, jag skulle vilja haft en kamera och filmat det välklädda, propra och lite halvbrattiga klientelet på Ritz när introt gick igång och folk bokstavligt talat stormade dansgolvet.... vilken youtube-klassiker det kunde blivit!

Lördagkvällen var lugn, eller ja, rätt så, vi beslöt oss för att äntligen ta tag i saken och möblera om hemma. Vips så blev vardagsrummet sovrum och vice versa. Nu känns det nästan som om vi hade flyttat, kanske skulle ta det lugnt med husletandet ett tag? Nu saknas bara vår fantastiska teaksäng som står väl bevarad i hovmantorp, synd att den inte går att få med på tåget för vi skall nämligen ner till Hovis i helgen och slappa lite. Välbehövligt!

Ensam Mamma igår sågs hemma hos Isabelle (emil var på betydelselös fotbollsmatch i halmstad så vi fick ställa in ensam mamma middagen) och det var väl inte direkt några skrällar, Helena kommer ju LÄTT välja Oscar 25åriga studenten och vet ni vad, jag tror faktiskt att det kommer hålla. kanske låter som en vild chansning men dom ger samma känsla som Anette&Richard förra året. Dom andra mammorna däremot tror jag går bet på kärleken den här gången! 
Den resterande TV-fronten är rätt lugn, många serier är mellan säsonger just nu (True Blood, Entourage, Lost mfl) Despan blir bara tråkigare och tråkigare och upprepar sig hela tiden, det krävs nåt drastiskt från hemmafruarna för att jag inte skall göra slut med dom... ANTMs.13, har inga direkta höjdpunkter men ändå tittar vi varje vecka, men vet ju vad man får.... Både City&Hills är bra förströelse men alltså, är inte city mkt trökigare denna omgången, javisst Whit är pretty och NY är najs m e n were's the DRAMA? Hills däremot känns mer tillrättalagt och stage:at then ever men lyckas med att skapa intriger som aldrig förr. Jag snackar naturligtvis Justin f*cking Bobby. När han var med Audrina var han bara allmänt ful och sluskig, men vad hände? Hon dumpade honom - han rakade sig och VIPS - HETING! Naturligtvis bad boy manipulerande big time men goosh han är snygg doing it. Kanske inte bästa bilderna men ni fattar..
före: http://www.nypost.com/r/nypost/blogs/popwrap/200904/Images/200904_Justin-bobby-season-5.jpg
efter: http://farm3.static.flickr.com/2568/3815144295_b0125bf3d7.jpg
//Klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0