Får i Frillesås

Nu har jag flyttat in i min nya lägenhet i Nordostpassagen, och jag älskar den redan! Det skulle bli en tur till ikea idag för inhandling av diverse saker, men då bilhelvetet vägrade starta begav jag mig till Frillesås för att rida istället. Pendeln till Kungsbacka gick som en dans, men bussen därifrån var inte den smidigaste. I en halvtimma puttrade vi fram längs småvägar och jag var orolig att jag hoppat på fel buss. Plötsligt ser jag hållplatsen "Borekullavägen" men då var det såklart försent för att stiga av så jag fick snällt åka med ett par kilometer till innan jag kunde stiga av vid nästa hållplats. Jag fick promenera tillbaka och när jag väl kom till hållplatsen försökte jag lokalisera hur jag hade tagit mig dit med bil sist jag skulle dit. Runt omkring syntes endast åkrar och enstaka får.

Instinktivt började jag gå åt ett håll och ganska snart kände jag igen mig. Dock hade jag underskattat avståndet från hållplatsen till stallet så jag fick mig en promenad på sammanlagt nästan en timme innan jag tillslut nådde stallet.
Väl framme red jag Nino och jag kände mig minst sagt ringrostig. Det är hög tid att börja rida regelbundet igen! Men jag känner att det är lite ohållbart att ha ett projekt på 6 timmar bara för att ta sig till stallet, rida, och hem igen så det ska bli gött att få en bil snart!


*Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0